This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.
Fugiat dapibus, tellus ac cursus commodo, mauris sit condim eser ntumsi nibh, uum a justo vitaes amet risus amets un. Posi sectetut amet fermntum orem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia nons.
Fugiat dapibus, tellus ac cursus commodo, mauris sit condim eser ntumsi nibh, uum a justo vitaes amet risus amets un. Posi sectetut amet fermntum orem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia nons.
Fugiat dapibus, tellus ac cursus commodo, mauris sit condim eser ntumsi nibh, uum a justo vitaes amet risus amets un. Posi sectetut amet fermntum orem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia nons.
Bel ons vandaag! +31 88 0287000

Wie koopt mijn jurken?

//Wie koopt mijn jurken?

Wie koopt mijn jurken?

Marjan Volkerink Msc, Vision2implement vertelt uit passie en eigen ervaring over veranderingen in “fashion”

De trends en ontwikkelingen bijgehouden de afgelopen jaren? Door vertaald in vernieuwende etalages en producten of diensten aanbod? Daarmee de huidige én nieuwe klantgroepen aangesproken? Er is geen fout antwoord. Nee is logisch: in tijden waarin de sky de spreekwoordelijke limit is en vermindering van inkomsten nog niet echt knelt gaat de tijd op aan productverkoop en –inkoop en onderhouden van relaties. Tijd nemen voor oriëntatie op trends en ontwikkelingen is minder nodig en er is geen tijd voor: de winkelbel en kassa rinkelt.

De tijden zijn toch wel echt veranderd. De trouwe klant is minder trouw, er lopen veel mensen langs uw winkel. Die wilt u graag binnen zien als consumerende klant én voor een antwoord op uw vragen: Waarom gedragen ze zich zoals ze zich gedragen, welke producten zouden ze willen kopen? Zijn mijn trouwe leveranciers dan nog de juiste? Li Edelkoort heeft ook nog eens recent de mode dood verklaart en het kledingstuk levend… Wat moet u daarmee? Teveel vraagtekens vraagt, ongeacht het onderwerp, om actie en onderzoek.

Uw business model onder de loep. Intuïtie, lef, creativiteit en daadkracht zijn belangrijkere ingrediënten voor korte termijn succes dan een tot in de puntjes uitgewerkt businessplan. Dat kost tijd en middelen en die besteedt u het liefst zo goed mogelijk. Vlot een heroriëntatie nodig op uw klant en zijn/haar behoefte, op basis van uw klantkennis en ervaring + een stukje trendanalyse? Wanneer u dit onderschrijft dan is het business model canvas, ontwikkeld door de Zwitser Alexander Osterwalder bijvoorbeeld iets voor u.

BMC

Het canvas is een creatief denkraam waar alle relevante aspecten van een financieel gezonde bedrijfsvoering langs komen. Met uw trouwe klanten gaat u in gesprek om een scherp beeld te krijgen van wat ze willen (kopen). Dit kan betekenen dat u misschien eens uit moet kijken naar een andere etaleur, verpakkingsleverancier of een internationaler of misschien juist klassieker assortiment moet gaan voeren. De klant is nog steeds koning! Maar mag ook op ideeën gebracht en verleidt worden. Hoe geïnformeerd de consument ook is, hij zal vooral binnen de comfortzone en persoonlijke focus proberen te blijven. Een trend- en behoefteanalyse van de (nieuwe) klant is daarom een vast onderdeel van het verkennen en innoveren van uw business model.

Ter illustratie een voorbeeld uit de fashion. Een boutique voor pret-a-porter (met name jurken op maat en/of on demand) + accessoires + naailes met trouwe klanten die minder kopen, oude kleding laten herstellen en jonge vrouwen die wegblijven. Who has the money en wat willen ze ? Waar geven ze het aan uit, hoe bereik ik ze? Vrouwen van 50+ zijn de evergreens voor deze boutique – zij hebben banen en geld. De meterslange etalage vernieuwen lijkt te werken: het valt voorbijgangers op hoe mooi en chique het geworden is en het valt in de smaak. Maar de omzet gaat niet direct lekker omhoog. Uitbreiding van het productenaanbod met sieraden, shawls, een zeer uitgebreide collectie stoffen zet qua omzet nog geen zoden aan de dijk.

Weifelende mensen voor de etalage, sommigen stappen binnen en gaan op verkenning uit. De communicatie is diffuus: het is niet duidelijk wat de boutique biedt. Naaimachines staan in het zicht, in verhouding zijn er veel meer sieraden zichtbaar dan kleding, er staan (te)veel etalagepoppen. Het kledingrek met pret-a-porter is donker. ‘Mijn kast heb ik eens uitgespit en ik heb genoeg’ is een veel gehoorde uitspraak van vaste klanten. Herstellen of vermaken van weinig gedragen of goedkoper gekochte kleding is een grotere vraag geworden. Jonge vrouwen kwamen af op de pret-a-porter collectie; ze blijven weg vanwege de concurrenten Zara, Cos en de bijna constante uitstekende uitverkoop. Diffuus! Ook logisch dat de eigenaresse door de bomen het bos niet meer ziet. Dat volgens trendwatcher Li Edelkoort de mode dood is en het kledingstuk leeft: er is nog wel een weg te gaan voordat de consument dat inziet en bij haar naar binnen stapt voor een mooi duur(zaam) kledingstuk op maat.

De kunst van het weglaten – in het niet lucratieve huidige business model van de boutique levert dat direct een nieuw beeld op: de man (buurtbewoner) blijkt een minstens zo belangrijke klant te zijn! Hij loopt de winkel al binnen, niet in de laatste plaats vanwege de gezelligheid.

Een man shopt liever niet en als het moet dan graag dicht bij huis en meteen zoveel mogelijk boodschappen tegelijk. Efficiënt! En even een gezellig praatje met een espressootje. De boutique is gevestigd in een statige wijk met sociaal-maatschappelijk geëngageerde klassieke mannen van alle leeftijden; ze laten liever een pak vermaken dan zat ze een nieuwe kopen. Voor de omzet én als communicatie- en verkoopkanaal van de boutique is de man interessant, naast de etalage en sieraden dat voornamelijk zijn voor vrouwen. Een beperking van de accessoires voor vrouwen (exclusiviteit!) en deze aanvullen met dito accessoires voor mannen zoals (vlinder)dassen, manchetknopen, mooie shawls vertelt een gebalanceerd verhaal. De espresso- en naaimachine moeten zichtbaar zijn voor het ambachtelijke, persoonlijke en op maat gevoel. Op een display moet (niet al te) duidelijk te lezen zijn welke service geboden wordt. Exclusiviteit en duurzaamheid – een duurzaam business model.

By | 2017-04-24T10:38:31+00:00 9 november 2015|Slimmer werk|Reacties uitgeschakeld voor Wie koopt mijn jurken?

About the Author: